//
you're reading...
Maleisië

Bye bye Malaysia Truly Asia


Final day @ Kuala Lumpur. Veel staat er niet meer op de planning. Wel besluiten we deze ochtend wat langer uit te slapen in het geval dat we deze nacht niet veel slaap op de vlucht gaan kunnen hebben. We hebben ook de kans om eens goed door te slapen want we worden al niet vroeg gewekt door de zonnestralen die door de gordijnen doorpriemen.

Een vriendin van mijn tante (jaja, veel tante’s veel connecties) komt ons ophalen aan het hotel om nog enkele uurtjes in 1Utama (nog zo’n gigantisch shoppingcomplex) door te brengen. Hier kunt ge ook uren & uren in doorbrengen maar sinds we niet zoveel plaats meer hebben in de koffers is er voor veel shoppen geen behoefte aan. Een beetje rondslentere is ook al goed. Gewoon een beetje de tijd doden vooraleer we naar de luchthaven vertrekken.

Wanneer het bijna zover is, beginnen de zenuwen bij mij toch al een klein beetje op te komen. “Gaan we niet over de kilo’s zitten?” vraag ik me af. Surprise surprise! De koffers wegen nog maar 43.8kg. Hoeraaaaaay. En sleuren we handbaggage rond als 2kleine ezeltjes. Was best wel een grappig zicht! Na een lekkere hamburger gaan we nog eventjes de parfumwinkel binnen om een nieuw geurtje op de kop te tikken. Het is Nina van Nina Ricci geworden. Gewoon voor het flesje zou ik het al gekocht hebben. 🙂

Hier proberen we nog is op het internet te gaan via de computers maar helaas, het internet marcheert niet naar behoren. Na tientallen keren proberen, geven we het op & begeven we ons naar de Gate waar we nog even geduld moeten uitoefenen vooral we aan boord mogen gaan. Pffft, ons avontuur zit er bijna op. Maar nu gaan we nog goed van die laatste uurkes vakantie genieten.

Dinsdagochtend, 6:35. Aangekomen in Amsterdam Schiphol Airport. Snel snel naar baggageband 17 om onze koffers op te halen. Jessica heeft altijd geluk, haar koffer komt telkens als eerste boven water. De mijne laat telkens even op zich wachten waardoor ik telkens met een bang hartje hoop dat hij niet verloren is geraakt. Maar oef, hij is er! We kopen ons ticketje naar Antwerpen – Centraal. 2Uur zitten we nog een beetje versuft van de vlucht op de trein. Doet eigelijk wel raar om zo na 4weken terug Nederlands te horen en te lezen. We blazen onszelf een beetje leven in met een lekker, hete cappucino en een kippensoepje.

Station Antwerpen – Centraal. Hier splitsen na 4weken samenzijn onherroepelijk. Jessica heeft onmiddellijk een trein te pakken terwijl de mijne nog 45min op zich laat wachten. Terwijl ik de minuten aftel, staar ik een beetje voor me uit en komen alle fantastische avonturen me weer voor de geest. Echt, ik blijf me erover verbazen hoe snel de tijd voorbij gevlooooooooooogen is!

Reacties

Nog geen reacties

Plaats een reactie